miercuri, 23 iunie 2010

15 zile

Am implinit 2 saptamani!
Am invatat sa citim semnele si sa ne obisnuim cu tipurile de planset pentru fiecare problema in parte.. si cred ca mai avem de invatat. Burtica e singura care ne supara, dar din ce in ce mai putin.. Am baut si eu ceai de chimion si ori e in capul meu ori functioneaza, pentru ca zilele trecute bebe a fost mai linistit. Se cunosc calitatile acestui ceai impotriva colicilor la bebelusi si cresterea lactatiei la mama.

Cu aceasta ocazie am citit mult despre chimion si chimen. Multa lume crede ca e acelasi lucru, insa nu e deloc asa. Sunt doua plante diferite, chiar daca fac parte din aceeasi familie, a patrunjelului :)
Chimenului (Carum Carvi) i se spune Caraway in engleza si se folosesc fructele (des confundate cu semnintele) si radacina, iar de la Chimion (Cuminum Cyminum) - Cumin in engleza - se folosesc atat semintele cat si fructele.
Semintele de chimion sunt mai deschise la culoare si mai mari decat cele de chimen, care sunt in forma de semiluna de aprox. 2 mm lungime si au o culoare brun inchis. Cele de chimion au si ele forma alungita, capetele un pic turtite si au o culoare verzui-cafenie si niste striuri albe.
E clar ca seamana, dar daca te uiti cu atentie le poti deosebi. La gust, diferenta e la chimion care are o aroma foarte puternica, caracteristica, usor iute si usor amarui. La chimen gustul este o combinatie de amarui si iute, placuta.
Chimionul este folosit in America Latina, nordul Africii si Asia, mai putin in Europa. Este specific Indiei, intregi si de multe ori prajite. Trebuie folosit cu prudenta, pentru poate acoperi alte arome din mancare - o lingurita e de ajuns pentru 4 portii de mancare. Chimenul este foarte des intalnit in tarile baltice si tarile vorbitoare de limba germana si se foloseste in special in mancarurile de cartofi, ciuperci, conopida, morcovi, mazare sau fasole.

Am primit vizite de la matusi si prieteni, am fost in vizita la bunicu la Timisoara si strabunica din Gradiste, a putin aer curat.. Ne plimbam cate putin cu masina si ne place, cred ca si bebele nostru intra in categoria bebelusilor carora le place sa fie plimbati cu masina.

M-am gandit sa fac o categorie "chestii utile pentru bebe" si acum vreau sa scriu despre baby phone - oriunde ai fi il porti cu tine si auzi daca bebe se misca, se trezeste.. si poti face un dus sau sa mananci linistit. De preferat sa-l cumperi second-hand si eventual un brand cunoscut. Noi avem Philips, e practic si usor de folosit.

Facem si o categorie "medicala" si aici includem betadina, apa oxigenata, rivanol, oximed, alcool sanitar de 70 de grade, pudra Baneocin, Vigantol, ser fiziologic, comprese sterile, picaturi anti colici etc.

Betadina se foloseste pentru dezinfectarea buricului dupa nastere. Noi am folosit betadina pana a cazut buricul, apoi am continuat cu apa oxigenata - am picurat acolo, sa curete zona si am sters cu compresa sterila ce s-a adunat si apoi cu alcool sanitar si am pudrat cu Baneocin.
Alcoolul sanitar sau spirtul medicinal se foloseste pentru ingrijirea buricului si dezinfectarea diferitelor "accesorii" folosite pentru bebe: termometru, foarfece de unghii etc.
Baneocinul este o pudra antibacteriana folosita la buric pana cand se cicatrizeaza. Noi am folosit-o si pe zonele cu probleme - in spatele urechilor, la pliurile de la gat.. Se poate folosi si un unguent cu aceleasi proprietati.
Ser fiziologic - pentru curatarea ochisorilor si a nascului, la nevoie. Am folosit o data cand s-a adunat ceva secretie la un ochisor. Trebuie sters cu compresa sterila (nu vata, pentru ca lasa firisoare) de la tampla spre nas si pentru fiecare ochisor trebuie o compresa noua, sa nu duci infectia de la un ochi la altul, in caz ca exista.
Comprese sterile - pentru curatarea ochisorilor, a nasucului si a buricului;
Oximed (fostul bioxiteracor) se foloseste pentru diferite dermatoze sau arsuri. Noi l-am folosit pentru comprese pe sani pentru a trece ginecomastia bebelusului.
Apa de mare - pentru a curata nasucul bebelusului si pentru a-i mentine mucoasa nazala umeda. Nu trebuie insistat prea tare.. poti irita mucoasa nazala.
Vigantol - pentru prevenirea rahitismului - 2 picaturi pe zi pana la 18 luni; Vitamina D favorizeaza absorbtia calciului si a fosforului si ajuta astfel la formarea sistemului osos. Corpul uman are capacitatea de a sintetiza singur vitamina D, daca este expus la soare - 15 minute zilnic la orele nepericuloase.
Calciu - pentru a suplimenta cantitatea de calciu din lapte;
Picaturi anticolici - Sab Simplex, Bonisan, Gripe Water, Debridat, Infacol si cate or mai fi :)
Ceai Baby Calm - bun pentru colici; contine flori de musetel, fructe de fenicul, fructe de chimion si iarba de menta. L-am cumparat, dar inca nu i-am dat.
Termometru digital - pentru verificarea temperaturii bebelusului;
Aspirator nazal - batista bebelusului - pentru a elimina mucozitatile din nasuc;
Crema cu zinc - pentru iritatiile funduletului;

Urmatoarele chestii sunt gasite pe net ca e bine sa le ai acasa, dar noi inca nu le-am cumparat, asteptam sa vedem ce zice pediatra:)
Sirop de febra (Nurofen sau Panadol); Algocalmin picaturi sau supozitoare pentru febra care nu scade cu siropul; Smecta, Hidrasec, Biotics Baby pentru diaree;
Si pentru bebe si copii mai mari: role tifon si leucoplast sau pansamente; plasturi pentru zgarieturi si rani, fasa elastica pentru luxatii sau entorse; Fenistil - pentru intepaturi de insecte; sirop de tuse; picaturi Metoclopramid pentru varsaturi; Otocalm pentru dureri de urechi; sirop antialergic Zyrtec; supozitoare cu glicerina pentru constipatie; crema cu factor de protectie UV speciala pentru pielea bebelusilor (30-50); antibiotic doar la recomandarea medicului.

Continuam cu alte info, cu tot ce mi se pare util pentru bebe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu