vineri, 18 iunie 2010

10 zile de viata

Bebelusul nostru a implinit 10 zile! Si noi suntem parinti de 10 zile!

Ce-am realizat pana acum? Am invatat sa papam / sa hranim; sa dormim cand putem; sa plangem daca nu ne convinge ceva / sa schimbam scutecul / sa incercam sa alungam durerile de burtica; sa facem baita si sa-l curatam prin locurile mai greu accesibile; sa ne zgariem pe fata / sa taiem unghiutele; sa zambim si sa ne incruntam; sa ne plimbam cu masina si cu caruciorul 4x4;

La plecarea din spital am luat cu noi niste "chestii" de care scapam noi zilele astea: eritem alergic neonatal (adica ceva problema dermatologica data de flora ce exista in maternitate) si ginecomastie (inflamarea sanilor datorita hormonilor). Majoritatea nou-nascutilor au acest eritem, adica niste mici bubite care apar mai ales dupa baita si tin 2-3 zile. Nu-l deranjeaza pe bebe, dar ne deranjeaza pe noi.. In spital asistentele il stergeau cu alcool in locul respectiv si presarau pudra baneocin. Apar in special dupa urechi, in zona gatului si chiar si pe fata. Cu ocazia iesirii din spital, am spalat si dezinfectat tot ce a intrat in contact cu spitalul. Asta e problema in spitalele romanesti, dar bine ca nu e grav. Oricat de modern ar fi salonul, probleme sunt cu gramada. Dar, asta e alt subiect, de discutat alta data.
Apoi, ginecomastia fiziologica inseamna marirea glandelor mamare din cauza hormonilor materni sau placentari care circula prin sangele lui. La plecarea din spital sanul stang era mai mare, umflat si tare. La sfatul pediatrei din spital i-am pus comprese cu rivanol. Ieri am observat ca a scazut in dimensiuni, deci trece. Vom continua cu comprese cu oximed, la sfatul pediatrei de casa :)

I-am taiat si unghiutele.. sunt asa de mici ca aproape nu le vezi. A stat cuminte,la o mana i le-am taiat cand era treaz, pentru ca i s-a rupt putin din una.. si se agata de haine.. La cealalta, astept sa adoarma, ca sa nu se miste si sa-l ciupesc.

Revin... :) cand bebe ne permite..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu