duminică, 9 mai 2010

35

Mai sunt 36 de zile pana la data probabila a nasterii (DPN).. si tot ma mir c-a trecut timpul repede. De fapt, timpul cred ca a trecut la fel ca inainte.. am perceput eu totul altfel.. si bebe e de acord.. tocmai primesc niste lovituri prin burta :)
Masuratorile par neschimbate, adica am tot 106 cm si 74 kg.. bine, azi aveam 74,6 kg dar ieri am mancat cam multe feluri. Sanii cred ca au mai crescut pentru ca am ajuns la 97 cm. Nu mai stiu cat a fost ultima masuratoare, pentru ca de fiecare data cm erau la fel si nu m-am mai masurat.. Dar din cate ma stiu eu, nu am avut niciodata 97 cm la bust. Ce mai vroiam eu acum ceva timp sa am macar 90 :) Acum, o data cu cresterea lor apar si problemele - vergeturi. Oricate creme ai folosi, din cate am citit, daca esti predispusa le faci.. Acuma, ce sa zic eu? Ca m-am dat cu ulei de migdale peste tot si crema hidratanta.. pe burta nu am.. si burta a crescut cel mai mult.. cum e posibil sa am pe sani, care nici nu au crescut asa de tare? Nici macar cremele scumpe de la Mustela, Galenic, Eucerin, Vichy nu au efectele dorite la toate femeile.. Asta e.. Ma voi resemna.. Pentru ca liniutele astea nu dispar niciodata.
Alte probleme din ultima perioada? Dureri in zona abdominala.. de la ligamente, care se intind si se pregatesc pentru momentul final.. Durerea este ocazionala, deci nu sunt motive de ingrijorare. Caut pe net discutii despre nastere.. Adica, cum stii ca nasti? Ce simti? Ce te doare? Ce se intampla in momentele alea? Si in mare sa zicem ca stiu.. voi intreba si medicul cand ajung la el. In momentele astea ma bucur ca nu sunt o persoana panicoasa, care s-ar agita de la orice durere, orice miscare de bebe si orice impunsatura prin burta. Sa speram ca raman asa pana la final.

Intre timp, ne ocupam timpul cu restul de cumparaturi..
Oare am zis ca avem carucior? Avem 2 intre timp..
Cel din poza este modelul pe care il vom folosi pentru calatorii, pentru ca se pliaza, se face mic si incape in masina, alaturi de alte bagaje.. Tot cu el putem folosi si scaunul de masina.. care o sa arate asa..
cu diferenta ca scaunul nostru de masina e albastru :)
Tot umbland prin magazine vrand-nevrand vezi oferte care-ti iau ochii. Eu cred ca noi inca suntem la stadiul ca ne trebuie tot ce exista.. fara sa stim exact ce anume trebuie sa avem..
Dar, noroc ca suntem 2 in toata chestia asta si ne temperam, ne uitam unul la altul si ne intrebam "oare chiar ne trebuie asta?" si cred ca am salvat niste euro buni pana acum aplicand aceasta strategie.
Din categoria "obligatoriu" avem: hainute - vreo 6 body-uri cu maneca scurta marimea 50-56, vreo 3 marimea 62, 1 bluzita cu maneca lunga, 2 pijamale, 3 caciulite, o pereche de manusi, scutece (de la mama), scaun de masina, carucior, patut, cadita de baie, un set de sticlute pentru inceput (2 x 125ml, 2 x 260ml, tetine, suzeta). Am castigat licitatii pe ebay pentru sterilizator digital de sticlute, sterilizator de microunde si incalzitor de sticle - fiecare cu 1 euro.. Masa de infasat cu saltea a fost mai scumpa - 10 euro. Si mai avem in Arad o plasa cu alte accesorii gen - termometru de baita, o alta suzeta, vreo 2-3 sticlute.. si ceva hainute.
Urmeaza cosmeticele.. e greu.. aici sunt asa de multe feluri. Pe ce criterii sa le alegi? Nu exista aici nici Sanosan, nici Johnson's Baby, Chicco sau Dalin.. sau cate or mai fi. In Germania gasesti Penaten, Bubchen, Hipp, Weleda si alte cateva.. De pe forumuri se trage o singura concluzie.. trebuie incercate mai multe.. tu hotarasti criteriile de alegere - cat de naturale sunt componentele, miros, pret etc. Pentru ca fiecare bebelus e altfel, fiecare are pielea diferita.
Din citite, Penaten are cele mai multe voturi impotriva, datorita continutului mare de chimicale, desi este o marca cu traditie in Germania si folosite in multe maternitati. Si multe mamici au incercat produsele si bebelusi s-au ales cu iritatii :( Dar cele mai multe firme ofera pe site-ul lor cupoane de reduceri ca sa iti cumperi produsele lor.. unii ofera 1 euro reducere, altii 3 la diferite pachete de produse..
Pe lista celor mai laudate se afla produsele Weleda (de la Reformhaus), 100% naturale.. apoi cele de la DM - marca proprie Babylove. Eu am folosit uleiul pentru vergeturi de la ei, inainte de uleiul de migdale.. si apoi in combinatie. Am trimis un mail doctorului de familie care este si pediatru si astept sa vad ce-mi zice si ea..
Legat de scutece.. e greu sa ne decidem.. data fiind marea varietate de scutece de pe piata. Dupa un mic research printre mamici (din mai multe tari europene) concluzia e una: cand e bebe mic-mic Pampers de unica folosinta sunt cele mai bune (nu provoaca alergii, lasa pielea sa respire, benzi elastice, absoarbe foarte bine etc.). Pe net, situatia e diferita.. tot a doua persoana care posteaza spune ca Pampers provoaca iritatii, ca Huggies sau Happy sunt mai buni.. in Spania marca Dodot e cea mai cautata.. si o perioada vom folosi.. bunica ne-a aprovizionat deja :)
O sa luam si Pampers new born, pentru ca am inteles ca au un sistem de prindere care evita zona buricului, pana cade.. si probabil ca e confortabil pentru bebe.
Cine stie ce ne mai trebuie? Ce e neaparat necesar? :)
Aflam pe parcurs..

2 comentarii:

  1. În spital ia în calcul că în fiecare zi îţi îmbracă copilul cu haine curate, le dai seara şi aşa stă îmbrăcat până a doua zi- asta dacă nu se întâmplă ceva cu pampi şi se murdăreşte. Mănuşi îi puneam doar când o eliberam din faşa să nu se zgârie. Nouă pampi ne e cel mai bun- doar trebuie să înveţi să-l foloseşti şi să utilizezi mărimea potrivită. Pampi- câte 7, 8 pe zi. Păturică- în care se va înfăşa, chiar două, să ai curată. Vată şi tifon. Pompa de sân să fie sterilizată şi pregătită- poate chiar nişte mameloane artificiale ar ajuta dacă doare prea tare. Paie... eu cu cezariană nu m-am putut ridica aşa că am băut mai uşor cu ajutorul lor. Şerveţele umede şi pungi, în care să arunci pampi şi să pui hăinuţele când le dai la asistente. Şi un zâmbet larg!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Din alea de colaci pentru wc, de unica folosinta. Foarte utili!!! Am gasit la metro de cumparat

    RăspundețiȘtergere