vineri, 2 iulie 2010

3 saptamani si 3 zile

In decursul acestor 3 saptamani am incercat sa-mi raspund la multele intrebari pe care le aveam: cum imbrac bebelusul? Sa-i pun caciulita mereu? Cand incepem sa-l spalam pe dinti? Cum ne jucam cu el? Ce detergent folosim pentru hainute? Cand si cum ii schimbam scutecul? Cand incepem diversificarea? si cate altele..

Sa le luam pe rand.. il imbracam normal. Zilele calduroase inseamna disconfort si pentru el, deci n-are rost sa-i dam hainute cu maneca lunga si pantaloni. Un body cu maneca scurta e de ajuns, niste sosete in picioruse si gata tinuta. Bebele nostru se foieste mult, nu prea ii stau ciorapii in picioare. Caciulita ii punem doar dupa baita, dar nu rezista nici ea prea mult timp..
Hainutele le-am spalat cu un detergent special - Dermalin Baby (35 lei - 3 kg la Sensiblu), care nu irita pielea, nu contine inalbitor si nu are parfum. Fara balsam. Si clatim suplimentar de fiecare data. Si le calcam. Am zis ca facem asa macar in primele luni, sa fim putin atenti la pielea lui sensibila, apoi o sa incercam si alti detergenti. Vedem cum reactioneaza.
Dintii.. gurita trebuie ingrijita de la inceput. O data cu aparitia primului dinte incepe si igiena bucala. La inceput se sterg cu o compresa uda, apoi de la 1 an, se poate folosi o periuta mica si moale, speciala pentru copii. Puterea exemplului e cea mai buna. Daca copilul te vede ca te speli pe dinti, te va imita, pentru ca vrea sa fie ca tine.. si de aici, il poti invata sa se spele pe dintisori, fara sa fie o corvoada sau ceva obligatoriu, desi este obligatoriu :)

Scutecele.. ma gandeam ca o sa fie foarte greu sa le schimbam. Cu cat exersezi, cu atat te descurci mai bine, deci poate s-o faca toata lumea. La inceput dureaza mai mult, apoi cateva minute. Pentru ca inveti sa-ti aduci la indemana tot ce ai nevoie, le faci pe toate cu precizie si ii vorbesti si bebelusului si-l calmezi.. Cateodata bebele nostru e foarte agitat, alteori e foarte linistit. La inceput ma concentram pe ce trebuia facut si "uitam" de vorbitul cu el. Oricum ideea e sa fii calma, sa-i explici ce urmeaza sa faci, sa-l pui incet pe masuta de infasat sau pe pat, sa fii sigura pe tine si ferma in miscari si apoi te apuci de treaba. Cum facem noi? Desfacem scutecul, ridicam cu stanga piciorusele ca sa avem acces la fundulet, stergem cu el eventualele urme de murdarie de pe bebe - grosul, ca sa zic asa.. cu servetel umed stergem restul cat se poate de bine si cu 3-4 mici dischete umezite in apa stergem bine-bine restul. Cand suntem amandoi in preajma il ducem la chiuveta sa-l spalam direct cu apa, dar de cele mai multe ori sunt singura in momentul ala.. si prefer dischetele umezite cu apa. Dam cu crema cu zinc (impotriva iritatiilor) si punem scutecul nou. La baieti exista o problema.. si ni s-a intamplat deja de 4-5 ori sa fim tinta jetului. Am citit niste sfaturi si se recomanda punerea unei carpe moi peste putza pana esti gata sa inchizi scutecul. Nu am probat inca sfatul :)
Daca e bebele linistit atunci il mai las la aer.. ca sa nu stea mereu in scutec.. Chiar se recomanda lasarea lui la aer.. Insa cand e agitat, fac tot posibilul sa termin repede.

Despre mancare si mai ales diversificare.. vorbim alta data pentru ca deocamdata nu vrem sa ne gandim la asta. Alaptez si e de ajuns. Incerc sa mananc eu doar chestii bune. Pofte am doar de fructe crude.. si astea le cam evit pentru ca fermenteaza in stomac. Mananc compot proaspat, legume preparate.. Chiar cred ca laptele este influentat de ceea ce mananc si nu vreau sa-i provoc si eu durere. Am mancat acum cateva zile niste supa de fasole verde. Pe net nu scria nicaieri ca nu e bine, toata lumea zice sa eviti condimentele, fasolea uscata, varza, mazarea, conopida, usturoiul, muraturile.. si asa am facut, dar de fasole verde n-a zis nimeni nimic, Dieta mea contine carne fiarta si la gratar, legume fierte, paste, multe supe, compoturi, ou fiert si lactate. Pe parcurs, cand bebe mai creste si automat se maturizeaza si sistemul lui digestiv, introducem in meniu si mancaruri "interzise". Ma abtin de la cola sau pepsi, cafea, ciocolata, chestii prajite.. as trada cateodata, dar inca sunt tare :)
Jocul.. e foarte important. Acordandu-i timp ii arati ca-l iubesti. Leganatul, mangaiatul, masajul.. sunt de ajuns la varsta noastra. Cu cat creste trebuie sa adaptezi jocul. Si sa-ti faci timp mereu.
Ce poate fi mai fain decat sa petreci timp cu bebele? Poate o sa-mi pierd si eu rabdarea mai incolo si-o sa-l reped ca n-am timp, dar deocamdata ne bucuram de orice clipa petrecuta impreuna.

La capitolul chestii utile o sa scriu despre pompa de san de la Nuk, cea care arata ca o seringa mare. Mie mi-a fost de ajutor in primele zile, atunci cand te lupti cu febra laptelui, cand sanii o iau razna. Desi aveam pompa manuala de la Avent, nu mi-a fost de ajutor pentru ca aveam canale care trebuiau desfundate, nu curgea laptele ca sa-l pot colecta. Compresele calde inainte de operatiune, mulgere completa a laptelui / desfundare canale cu pompa Nuk, aplicare comprese reci - asta a fost cheia succesului la mine.

In rest, totul decurge bine. Mai avem zile cu probleme la burtica, dar trec si astea. Luam si in greutate, adica bebele a ajuns la aprox. 3700g - ne cantarim impreuna pe cantarul de oameni mari, pentru ca n-am mai cumparat si cantar de bebelusi. Kg mele sunt la fel, adica 67 kg. Mananc normal, atunci cand mi-e foame, lapte este.. deci suntem pe drumul cel bun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu