joi, 15 iulie 2010

Infasatul

Poza noastra cu infasatul a starnit multe controverse.. si DA, stim cum e cu infasatul.. stim ca cel de pe vremuri nu era prea bun pentru copii - ii afecta mai mult decat ii ajuta. Stim ca infasatul se face intr-un fel anume, adica strans. Cand eram noi mici, am fost si noi infasati, asa ca la carte.. si ar zice mamele noastre "uite, ca n-ati patit nimic" :)
Unul dintre rolurile infasatului, mai ales la sugari, era de a-i proteja fata de unghiile de la maini, pe care stim ca le misca involuntar, in special in zona sensibila a fetei.. de asta era infasat cu mainile in scutec sau paturica in prima luna de viata. Alt rol era pentru "corectarea" tibiilor, contra picioarelor strambe. Nu cred ca stie multa lume cum s-a ajuns la acest crez - copii care plang foarte mult, isi contracta picioarele, sprijinindu-se in calcaie si astfel gambele se indoaie.. si daca erau infasati, n-aveau cum sa miste asa mult din picioare. Mai tarziu s-a demonstrat ca picioarele frumoase si drepte se dezvolta datorita alimentatiei, sportului, calciului, vitaminelor D2 si D3 si expunerii la soare. Dar bunicile noastre nu mai stiu asta.. ele au ramas cu ideea infasarii si orice le-ai spune, nu le mai iese din cap.
Cine infasa, trebuie sa aiba grija sa nu stranga exagerat copilul. Mare atentie la baieti, sa nu comprimati scrotul cu testicule, iar la fetite trebuie avut grija la picioare pentru ca sunt predispuse la luxatie de sold.
Noi l-am infasat de 3 ori.. si-o sa-l mai infasam daca asa consideram. Cand a plans mult, era obosit si eram si noi obositi, l-am pus in scutec sau paturica (poate 30-40% din stransoarea de pe vremuri), l-am tinut la piept, l-am leganat si s-a linistit.. si ne-am linistit si noi.. De 1000 de ori mai mult imi place sa-l tin in brate, la piept, la caldura.. si prefer tinutul in brate decat sa-i dam picaturi de colici, oricat de naturale sunt. I-am dat si picaturi la primele dureri si n-au functionat asa de bine ca tinutul in brate. Si tinut in brate cu sau fara paturica, e la fel.. Aici, dam de alta chestie de la bunici - se invata in brate :) Acuma sincer.. ce stie un bebe de 1 luna? Cum sa profite de vreo situatie la varsta asta? E cam greu de conceput.
Si o sa-l tin in brate cat ma tine spatele.. ca la cat de repede trece timpul, acusa o sa ne zica "eu sunt mare, nu ma mai lua in brate" :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu