joi, 1 aprilie 2010

Stiri..

Analize bune, col inchis.. bebe activ, inimioara lui bate regulat, si-a mea la fel.. eu cu un picior umflat, fara posibilitati de investigare prea adanci.. radiografie doar dupa nastere.. Oricum e ciudat, nu ma doare decat la apasare.. si se umfla daca circul mult.. sau stau mult in aceeasi pozitie.
Am mai experimentat niste arsuri in stomac, multe lovituri finute prin organe.. si foaaaameeee mare dimineata...
Urmeaza o ecografie saptamana viitoare inainte de plecare.. ecografia de 30-32 de saptamani.. e putin cam devreme, dar vreau sa stiu ca e bine, ca e dezvoltat si ca nu l-am stresat cu mutarea asta.. si atatea drumuri. Si-apoi.. a trecut ceva de cand nu l-am mai vazut :) Ne e dor de el..

Saptamana viitoare la sfarsit mai facem un drum lung.. si apoi ne odihnim si ne facem planuri.. Incepem sa cautam toate cele necesare lui Joey - scaun de masina, patut, hainute si restul de accesorii.. ca noi le avem pe ale noastre..
M-am interesat putin despre asigurarea privata, prea multe n-am inteles din germana aia de specialitate si asteptam pana la mutare, ca sa ne interesam exact pentru cazul nostru.. Am aflat cate ceva despre moasele din Germania. Se numesc "hebamme" si sunt mai importante decat medicul. Poti apela la ea cu 2 luni inainte de nastere. Te ajuta cu exercitii de respiratie, de relaxare.. te pregateste pentru nastere. Cand vine clipa, sta cu tine tot travaliul, te consiliaza, te "inspecteaza" si ea decide daca ai nevoie de o interventie chirurgicala. Dupa nastere, iti arata cum sa "manevrezi" copilul, cum sa alaptezi, cum sa ai grija de el..
Si toate costurile sunt acoperite de asigurare. Majoritatea se specializeaza in yoga, homeopatie, reflexoterapie, acupunctura, masaj pentru bebelus etc. si asa poti cauta o moasa potrivita pentru tine. Eu o sa caut una care stie si engleza, daca nu si romaneste :)

Un alt subiect despre care am tot vrut sa scriu este despre purtarea centurii de catre femeia insarcinata - vizibil sau nu. Foarte multi oameni cred ca centura iti poate face rau. Iti poate face si rau, daca nu e pusa corect. Dar iti face si foarte mult bine in cazul unui accident. Si nu exista nicio scuza sa n-o porti. Chiar daca esti in oras, chiar daca stai in dreapta, chiar daca tu conduci si mergi 200m.
Legea romaneasca are exceptii pentru cei care fac manevre cu spatele, femeile gravide in stare avansata de sarcina, taximetristi care au client in masina, instructori auto in timpul orelor de condus si cei care ofera servicii din poarta in poarta.. Exceptii mai sunt si pentru anumite persoane care sufera de niste afectiuni grave.. Dar iti trebuie certificat medical pentru asta.
Eu, pana acum am purtat mereu centura. Este un reflex - o pun cand urc in masina.. si nu avem semnale sonore de avertizare.. Masinile au fost concepute cu asemenea dispozitive intocmai pentru a-ti salva viata.. cu atat mai mult cand astepti un bebe. Am gasit pe un site al unor producatori de masini un material care mi s-a parut foarte ok si sper sa afle toate femeile ce important e sa porti centura.. Pentru ca autoritatile romane nu ne-au informat destul si toti plecam urechea la ce zic altii ca e bine. In acest caz, e bine sa porti centura de siguranta in masina, cu atat mai mult daca esti insarcinata.
E important ca centura pentru torace sa fie pozitionata intre sani, cat mai strans pe corp, iar centura de picioare sa fie peste coapse, orizontal sub stomac.. nicidecum peste burta, lasata larga sau alte posibile variante.
Un site din Romania vinde si centuri speciale pentru femeile gravide.. Mi se pare o idee foarte buna, dar ce pacat ca nu e cunoscuta..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu