luni, 13 decembrie 2010

Mâncăm şi noi altceva?

Am ajuns şi la acest moment - diversificarea.
N-are rost să enumăr zecile de site-uri şi sutele de păreri despre primele alimente la bebe.. e clar, fiecare are altă părere.. şi de câteva ori m-am întrebat "oare cum să fac să fie bine?".
Răspunsul e simplu.. ne adaptăm. Încercăm de toate.. bineînţeles fiecare la vremea lui.
Cu ocazia documentării pe această temă am dat iar de tot felul de mămici, unele care aplică tot ce zice medicul fără să comenteze (şi rău fac), alte mai cer o părere şi de la alte mămici sau medici. Eu n-am aplicat ce-a zis doctoriţa noastră, deşi îmi place cum gândeşte şi o respect.
Ea mi-a recomandat să încep cu sucurile de acum o lună.. ca până ajungem la 6 luni să fie deja obişnuit cu gusturi noi şi să începem să păpăm mai multe alimente noi. PediatrA de la spital ne-a recomandat să alăptez până la 6 luni şi aşa am făcut. Fiecare femeie pe care am întălnit-o în această perioadă m-a întrebat dacă alăptez şi fiecare m-a încurajat s-o fac până la 6 luni, dacă pot. Am avut lapte (şi încă mai am) şi am alăptat exclusiv la sân şi încă alăptez. I-am dat mai dat şi ceai de fenicul sau Baby Calm când trebuia să-i dau calciul, dar cu linguriţa. Şi-am mai povestit eu că deja îmi conduce el mâna cu linguriţa la gura lui. Şi n-o mai respinge.. Chiar deschide gura larg, să intre bine linguriţa.. şi o "savurează".
De câteva zile mă pregătesc emoţional.. poate mă stresez prea mult, dar vreau să fac cum e bine pentru bebe. Nu am început mai devreme pentru că bebe încă nu stătea singur în funduleţ, pentru că funcţiile intestinului nu erau îndeajuns dezvoltate şi pentru că de puţin timp a devenit curios şi atent la noi când mâncăm. Semne că ar trebui să păpăm şi altceva decât lapte mai sunt.. întinde mâna spre mâncare.. ne-a văzut pe noi şi vrea şi el.
Site-urile româneşti preiau aceleaşi informaţii, nu ştiu de unde. Se aplică şi de data asta. Le traduc şi gata. Site-urile străine se străduiesc mai mult :) Conţinutul diferă. Americanii recomandă cerealele de orez că aliment de început şi ca moment - seara. Pentru că laptele nu mai e îndeajuns pentru bebe şi cerealele amestecate cu lapte sunt mai săţioase şi bebe poate dormi toată noaptea. Tot pe site-uri din America am găsit recomandări că se poate începe cu banană pentru că are gust dulceag, un gust pe care copii îl ştiu deja.
Site-urile de la noi şi medicii pediatri recomandă să începem cu suc de fructe sau legume. În prima zi 2-3 linguriţe şi apoi creştem cantitatea până la 30-50 ml pe săptămâna, dar nu mai mult de 150 ml/zi. După ce s-a obişnuit cu un fruct, putem introduce alt fruct şi apoi amestec de fructe.
Fructele au efect laxativ şi de aceea trebuie urmărit scaunul bebeluşului pentru a vedea care fructe provoacă probleme. Cele mai multe site-uri recomandă sucul de mere sau de morcovi.
După 8 luni se pot da sucuri de pere, mandarine, portocale, grepfruit sau ananas.
Fructele cu seminţe, ca zmeura, căpşunile sau kiwi e recomandat să fie date după 1 an, pentru că pot provoca reacţii alergice. Noi oricum le aşteptăm pe cele adevărate, crescute la bunica în grădină, care au gust.. şi numa' bine că bebe împlineşte 1 an în acea perioadă.
Am notat că trebuie să-i dau suc proaspăt stors, doar în căniţa lui, la temperatura camerei.
Am mai găsit şi nişte informaţii cam contradictorii.. unii zic că trebuie să-i dau sucul undeva, în prima parte a zilei, între mesele de lapte, alţii în timpul mesei de lapte.. înainte de a termina.
Vedem mâine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu