miercuri, 17 august 2011

Ce e de facut in cazul in care copilul varsa?

In ultima vreme vad ca scriu tot mai rar.. ma gandesc de multe ori la blog, dar de si mai multe ori nu gasesc si timpul necesar pentru a scrie cateva randuri. Mark cere atentie, incepe sa faca traznai daca-l ignoram.. deci, mai rar cu scrisul, deocamdata.
M-am pus de multe ori sa caut informatii despre ce e de facut in situatii mai critice asa.. cand are febra, cand are diaree, varsaturi si vroiam sa le scriu pe blog, ca sa le am la indemana. De data asta bebe mi-a luat-o inainte..

Astazi ne-am trezit devreme.. dupa o noapte agitata. Ma gandeam ca e tot de la dinti.. O fi fost.. ca a iesit un colt mic si din cel de-al doilea canin, dar a si vomitat. Si varsaturile nu sunt pe lista simptomelor cand ies dintii. Cred ca e prima data cand vomita asa mult si sigur avea si dureri de burtica dupa cum era de agitat si plangacios. Pana acum a mai varsat de vreo 2 ori ca l-am manevrat noi cam brusc dupa ce mancase si nu le-am pus in dosarul "varsaturi".
Si am mers la medic, iara ca disperatii. Ca asa esti cand n-ai mai patit ceva de genu. La capitolul teorie iara stam bine, dar tot e nevoie de cineva care sa te incurajeze ca faci bine ce faci. Stiam ca e important sa fie bine hidratat.. dar daca nu accepta lichide ce fac? Pana la urma a baut apa, i-am dat multe lingurite.. ca asta e secretul.. sa-i dai cate putin, nu tot deodata. Si trebuie lasat sa se linisteasca dupa ce a vomat, ca altfel risti sa produci un nou episod..
Apoi i-am mai dat si ceai de menta (cu putin zahar si putina sare) si apoi alaptat.. ca tragea de tricou. Medicul ne-a zis ca e prea devreme sa se pronunte, poate e de la gatul rosu.. poate e vreun virus. Eu sper ca nu e de la maini murdare.. ca zilele astea am umblat mult, l-am sters si spalat cat de des am putut, dar cum gingia durea, si-a mai bagat degetele in gura cand nu l-am vazut.
A mai varsat o data pe la ora 11.. a mai baut apa si ceai si pe la ora 1 niste lapte. A dormit.. s-a mai trezit, i-am data iara apa.. si la 3 s-a culcat iar.. Zeama de morcov e facuta si sper sa bea cand se trezeste.. Zilele astea o sa fim pe lichide.. apa, ceai, suc de mere, zeama de legume, si incet incet si mancare solida de regim: orez fiert, paine prajita, carne de pui, branza de vaca etc. Sper sa fie ok.
Doctorita ne-a mai recomandat jumate de supozitor (nu stiu cum se cheama ca nu l-am luat) daca face diaree, dar pana acum n-a fost cazul.. a avut doar un scaun normal, combinat cu ceva mucus.. Vedem cum evolueaza. Si daca face diaree un probiotic.. Si sa-l urmarim daca face febra si maine sa mergem iar.

O sa postez cat pot de repede si ce e de facut in alte cazuri care dau emotii mari parintilor incepatori..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu