sâmbătă, 1 ianuarie 2011

Ştiri vechi şi noi de an nou..

N-am scris de anul trecut şi prea s-au întâmplat multe.. şi dacă nu le notez, le uit..
Avem 2 dinţişori, care se văd foarte bine.. alţii încă n-au apărut, deşi îi bănuiam pe aproape. Din ce am tot citit, oamenii ăştia mai învăţaţi ziceau că următorii apar la 2-3 săptămâni. La noi a trecut aproape o lună de când am aflat de primul dinţisor.. Eh, toate la vremea lor.
Stăm în funduleţ.. şi ne pregătim de mers în 4 labe. Se întinde şi vrea să plece.. încă mai cade în nas sau pe-o parte, dar tot mai rar.. Un picior reuşeşte să-l pună în poziţie, celălalt rămâne captiv sub fund. Ce să facem dacă e greu funduleţul? :) Dacă este în pătuţ sau pe marginea mare de la canapea şi are un sprijin pentru mâini, încearcă să se ridice în genunchi.. mai exersăm şi reuşim până la urmă. Până de Paşte cred că o să mergem cu ajutor..
Păpăm amestec de sucuri de fructe: mere, pere, morcov.. am încercat să pun şi puţină pulpă de fruct.. cam strâmbă din nas, dar papă :) Urmează şi alte fructe şi de săptămâna viitoare ne băgăm la zeamă de legume fierte, că supă nu prea e aia.
Bebe spune mai multe sunete.. "nghe, ghi, ai, aga, aha, deah" şi mai sunt.. Am avut câteva săptămâni în care a bolborosit cu muuulta salivă (făcea ca un tractor), a învăţat-o şi pe Ay să facă aşa.. acum am văzut că încearcă să mă imite când îi zic "ma-ma". Doar face cu guriţa aşa uneori, încă nu se aude niciun sunet..
Am mai observat că se cam sperie când e lume multă în jurul lui şi gălăgie în acelaşi timp şi plânge cu nişte lacrimi maaari, ca de crocodil. În rest e zâmbareţ şi curios şi cuminte. Şi nu ni se pare doar nouă cuminte. Toată lumea zice asta.
Am mai avut parte de-o bubiţă pe funduleţ.. tare dubioase sunt astea.. şi e mai nasol că nu ştim de unde apar. Medicul zice doar că, în ultimii ani au apărut nişte chestii (viruşi/bacterii) foarte rezistente la medicamente sau soluţii dezinfectante care dau tot felul de infecţii bebeluşilor - conjuctivita sau probleme ale pielii. Am folosit Oximed pentru bubiţa de pe fund şi a trecut. Mai punem şi 2 picături de Cristal Violet (violet de genţiană) în apa de băiţă, care este un bun dezinfectant, aşa preventiv. Am primit şi o listă de chestii pe care e bine să le ai în casă - un supozitor Paracetamol pentru febră peste 38,5 grade, Debridat pentru vărsături sau diaree şi Aerius pentru alergii, dar nu l-am mai găsit în nicio farmacie din zonă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu