marți, 11 ianuarie 2011

Diversificare - înainte şi după supa de legume

Of.. diversificarea asta..
Cu cât citesc mai mult, cu atât mă bag în ceaţă :(
Cărţile ce le-am mai răsfoit îmi par destul de învechite.. dar rămân un punct de plecare. Şi rămân o gramade de întrebări: cu ce e bine să începi diversificarea? Din ce legume să faci supa? Când introduci iaurtul şi brânza? Carnea şi ficatul de pui sau curcan.. Pfuu ce de detalii..

Fiecare face cum crede, cum a fost sfătuită sau o variantă de mijloc. Şi noi am ales varianta de mijloc.. medicul ne-a zis de pe la 5 luni să începem cu suc de fructe, ca să se obişnuiască cu alte gusturi, dar eu am aşteptat să împlinească bebe 6 luni. Am început cu suc de mere, am continuat cu morcov.. şi apoi alte fructe: portocale, pere şi amestec de mere cu morcov, mere cu pere sau cu 2 feliuţe de mandarină. Mai mult de 50 ml n-a mâncat niciodată. În ultimele zile chiar mai puţin.. oare începe să facă figuri? :) Ştiam că para poate balona, deci n-am pus prea multă, doar 1-2 felii, ca să nu fie mereu suc de mere sau suc de mere cu morcovi. Şi n-am avut probleme.

La supă am pus rădăcinoase albe (pătrunjel, păstârnac, o feliuţă de ţelină), morcov şi un cartof mic. Citind şi recitînd forumuri am aflat că pentru prima supă e de ajuns doar morcov, dovlecel şi un cartof. Şi am pus şi eu dovlecel. Apoi am aflat că multe mămici au pus şi ţelină de prima dată, ca să se obişnuiască bebe cu gustul, să n-o refuze mai târziu. Plus că ţelina are multe vitamine (A, B, C, K şi PP) şi minerale (K, Mg, Fe, P, Mn, Ca şi Na) şi ajută la digestie. Asta e.. am pus deja ţelină, n-a strâmbat din nas.

Când au trecut 8-10 zile cu noua supă în meniu se pot da legume pasate. În zeama în care se fierb legumele de mai sus se poate adăuga şi o ceapă, doar pentru gust, dar care nu se pasează.
Şi după 5-6 zile se poate adăuga şi ardei şi roşie. Din a 7-8-a zi se pot pune câteva picături de ulei de măsline - dă un gust mai bun piureului de legume. Şi din a 9-10-a zi se pune carne de pui sau de curcan (piept sau pulpă superioară), bine pasate. La început se dau câteva linguriţe de supă, nu mai mult de 10 ml, treptat se creşte cantitatea. Iar carnea nu mai mult de o lingură la o masă.
Apoi se dă gălbenuş de ou bine fiert. Se dă într-o zi un sfert, a treia zi jumate, a cincea zi se dau 3 sferturi şi a şaptea zi unul întreg amestecate cu piureul de legume. Se intercalează: o zi carnea de pui, o zi gălbenuş ou. Când se introduce şi ficat de pui se intercalează şi el. Nu se dau in aceeaşi zi toate alimentele de care povesteam.
(va continua)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu