miercuri, 3 martie 2010

25 de saptamani si 3 zile..

25 de saptamani si 3 zile are bebelusul.. e marisor de-acum, se apropie de 750g si are peste 30 cm.. Papilele lui gustative s-au dezvoltat si poate distinge gusturile dulce, sarat sau amar. Tot in aceasta perioada se "dezvolta" ceva ce o sa-l ajute dupa nastere, si anume plansul.. :)
Are pielea ridata si uscata si strange grasime pentru mai tarziu.. se formeaza articulatii, inele si ligamente la coloana. Si s-a prins unde e sus si unde e jos.. si incepe sa cerceteze ce are la indemana.. E treaz mai mult sau in mai multe reprize, pentru ca il simt de mai multe ori pe zi si noapte. Incep loviturile alea in organe cu care te "amenintau" prietenele sau cunoscutele care au fost insarcinate "Las' ca vezi tu cand te loveste in ficat" :) Pana acum sunt suportabile.

25 de saptamani si 3 zile pentru el, asta inseamna trimestrul 3 pentru mine..
O gramada de site-uri de profil anunta problemele acestei perioade: dureri de spate si picioare, vergeturi, ochi sensibili la lumina, arsuri la stomac, urinari mai dese, constipatie.. si cate or mai fi.
Pe de o parte, citindu-le, ma simt bine, stiind ca e ceva normal si nu am aceste probleme pentru ca am mancat sau nu am mancat ceva, am baut sau nu destule lichide sau am facut sau nu miscare.. pe de alta parte, exista pericolul de a le observa si poate de a ma panica.

Intr-adevar, simt nevoia sa mananc mai des, cineva imi goleste stomacul tare repede.. zilele astea a fost mai greu, ca mereu am tot fost plecata de acasa.. dar, eram aprovizionata si am mancat cand mi-a fost foame..
Apoi, tot acel cineva ma apasa si pe vezica si trebuie sa caut repede o toaleta.. daca as mai fi avut chestii de rezolvat prin Bucuresti, cred ca as fi invatat toate toaletele.. Si le-as fi indicat pe cele cu toalete nasoale.. Apropo, unul dintre aceste locuri nasoale e Serviciul de Pasapoarte din Bucuresti.. au 2 toalete ecologice infecteeee :(
Sa revenim.. am bifat pana acum dureri in zona lombara, urinari mai dese si foame la intervale mai mici decat pana acum..
Am scapat deocamdata de vergeturi (sau nu le vad eu?), de arsurile la stomac, de "ochii uscati" si de constipatie.. si de pierderile de urina. Exercitiile Kegel (la sfatul Dianei) isi fac efectul.. pentru ca se pare ca-mi intaresc musculatura din zona genitala si inca nu au aparut aceste probleme.. Aceste exercitii pot fi facute de catre oricine are probleme de incontinenta urinara, nu doar de femeile gravide.. Si sunt usor de facut si le poti face oriunde.
Tot cu trimestrul III am experimentat si contractiile Braxton Hicks (numite asa dupa medicul care le-a descris), adica niste contractii nedureroase, dar uneori neplacute - uterul se contracta si astfel exerseaza, pregatindu-se de travaliu. In ultima luna de sarcina pot deveni puternice si dureroase si te pot induce in eroare, crezand ca ai intrat in travaliu. Travaliul se considera atunci cand in 10 minute ai 5 contractii puternice, fiecare de 50-60 secunde si mai ales ca sunt insotite de dureri de spate, dureri pelvine sau abdominale.
Contractiile Braxton Hicks pot fi regulate, de 30 secunde la fiecare 5 minute si pot tine si cateva ore.

La mine contractiile cred ca au aparut din cauza oboselii, am mers mult pe jos in ziua respectiva si am "uitat" sa beau si apa.. Medicul mi-a zis sa iau No-spa si supozitoare Scobutil, pentru efectul antispastic. Sunt medicamente acceptate in sarcina, nu afecteaza bebelusul. Le port in poseta mereu, ca nu se stie cand e nevoie de ele. Am luat no-spa si m-am simtit mai confortabil imediat. Cand apar aceste contractii trebuie sa te relaxezi, sa nu te agiti, ca mai rau iti faci. Trebuie sa stai putin intinsa (daca ai unde) si sa respiri adanc pana trec.. si sa bei multe lichide. Daca nu trec dupa ce ai facut toate astea e indicat sa iei legatura cu medicul..

Voi incerca sa fiu mai atenta, sa nu mai fac "plimbari" asa lungi.. sa ma odihnesc mai des si sa evit problemele ce ar putea aparea.
Am citit povestile unor femei care au nascut (pe ro-mamma.com) si oricat ai citi, nu poti stii ce te asteapta.. cand se rupe apa, daca se rupe, cat de mari vor fi durerile, cat te vei chinui sau cat de usor o sa fie.. Prefer sa aman aceste ganduri pentru momentul cand se vor intampla, ca acum nu ma ajuta la nimic :)

Pana atunci ne ocupam timpul cu alte activitati mai placute.. cum ar fi pozatul artistic :) Astept pozele.. si cand le voi avea le voi impartasi cu toata lumea..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu