joi, 4 noiembrie 2010

Ne apropiem de 5 luni

Ieri, 3 noiembrie s-a împlinit 1 an de când au apărut 2 liniuţe pe test. Bebe avea 9 săptămâni şi io nu am ştiut de el.. :) Acum are 22 săptămâni după cele 39 de sarcină. Şi se schimbă în fiecare zi. Deja are câteva rostogoliri la activ. A învăţat cum e şmecheria.. îşi face avânt şi gata. Deocamdată a reuşit rostogolirea pe partea stângă. Câteodată iese bine, alteori mânuţa stângă rămâne captivă sub corpul lui.. şi atunci cere ajutor. Am mai observat că îi place să doarmă pe partea stângă, că şi mie. "Vorbeşte" mai mult în fiecare dimineaţă, ne dă trezirea la 8.30. Parcă aud mai multe sunete, mai variate. Am trecut de la "eeee" şi "aaaa" la "cccîîî" şi "daaa" şi "gggîî".
Luni, am vizitat medicul pentru un control de rutină şi altă doză de vaccin. Bebe se ţine bine. Are 68,5 cm şi 7650 g. Tot citind chestii pe net, am dat de un fel de calculator şi grafice de creştere a bebeluşului. Aşa orientativ. Mark este cam peste ideal. Dar e sănătos şi asta contează.
L-a văzut şi un medic oftalmolog.. şi e ok. Strabismul o să treacă în curând, nu tre să ne facem griji. Pentru asta facem exerciţii de mai multe ori pe zi.. (aşa scrie şi în cartea "Mama şi copilul" de soţii Căpraru. Mă ghidez de multe ori după cartea asta. Chiar dacă e scrisă acum aproape 30 de ani, unele chestii se aplică şi acum.
Iar dermatologul ne-a zis să-l dăm în continuare cu Fucidin pe mânuţă şi o să treacă. Să vedem când. Ne-a mai dat o cremă şi pentru cojitele din cap, care au început să apară de vreo 2 săptămâni, de când a început şi părul să cadă.
Pe la 3 luni am avut un moment când am avut impresia că nu îi mai ajunge laptele.. Era un puseu de creştere. Acum e posibil să aibă iar un puseu de creştere.. Teoretic acuşa împlinim 5 luni, practic.. are peste 5 luni jumate dacă numărăm săptămânile de la naştere. Cu ocazia asta mă pregătesc cu informaţii despre diversificare. Nu mai putem amâna mult momentul.. peste 2-3 săptămâni vom începe cu suc de morcov, suc de mere şi portocale. Urmează şi supa şi alte amestecuri dubioase pentru noi, dar gustoase pentru bebe.

Iese la iveală tot mai mult din personalitatea lui. Şi sper să fie genul copilului fericit. Deocamdată dă semne că ar fi aşa.. Rar e plângăcios, dacă e îi este foame nu ne putem înţelege deloc până nu se umple burtica. Uneori se trezeşte plângând.. şi mă gândesc c-a visat ceva urât şi s-a speriat. Oricum sunt acolo, să-l liniştesc dacă este nevoie. Am citit şi despre metoda Ferber, să vedem dacă va fi nevoie s-o folosim.
Îi spunem "hello" şi lui Marc, bebeluşul unor prieteni născut pe 1 noiembrie, la Timişoara. Şi abia aşteptăm să ne jucăm împreună :) Până atunci, să creşti mare, să fii sănătos, voios şi să ai încredere în mami şi tati, pentru că se străduiesc să îţi fie bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu