sâmbătă, 20 noiembrie 2010

5 luni şi jumătate

De-acum începem să simţim că avem bebe. Mă refer la faptul că nu-l mai putem lăsa nici o secundă singur nesupravegheat. Noi îl mai puneam în perna lui şi puteam merge liniştiţi să bem un pahar cu apă, să punem de-un ceai. Eh, de-acum gata. Trebuie pus într-un spaţiu securizat. Se întoarce pe ambele părţi, se pune pe burtă sau dacă stă sprijinit în funduleţ se apleacă în faţă.. să-şi mănânce degetele de la picioare :) Plus că vociferează mai mult, are şi el ceva de zis.. Vorbeşte pe limba lui. Şi se prinde de tot ce apucă, mai ales de faţa noastră.. cu precădere de nas, de obraji sau de păr. Voi rămâne fără păr în curând. Şi-aşa îmi pica destul de mult, acum mai ajută şi bebe. Dar am observat că îi place să se joace cu părul nostru.
Şi de vreo săptămână şi ceva se culcă şi mai târziu. Probabil că noi suntem de vină, pentru că ne culcăm destul de târziu.. şi atunci vrea şi el să fie ca noi. E adevărat că nu am prea respectat ritualul: băiţă - papa - somn şi trebuie neapărat să-l ţinem, pentru că nu e ok ca un bebe de vârsta lui să se culce după 23. O fi o perioadă de-a lui, cine ştie? Până aflăm.. tre să fim atenţi. În rest, n-are treabă.. ziua doarme în 3-4 reprize. Câteodată mai lungi, alteori doar de 40 de minute. Mănâncă bine, goleşte sânii şi avem ore fixe de papa, pe care el şi le-a făcut. Prima masă e undeva pe la 6, nu e complet trezit şi adoarme în 12 minute la loc. Urmează altă masă pe la 9.30 şi câteodată doarme şi după masa asta, cam vreo oră (profit de asta şi scriu pe blog). Apoi pe la 13 păpăm iar.. şi ieşim la plimbare pe la 14.. şi după 20 de minute de mers legănat în cărucior (caut trotuare cu dale) adoarme. În timpul ăsta fac şi cumpărături. Am avut noroc şi de vreme bună până acum.. şi ne-am plimbat şi 2 ore. Pe la 17 mănâncă iar şi îl pun în leagăn şi mă apuc de pregătit masa noastră de seară. Pe la 18 începe să fie mârâit şi încerc să-l adorm, dar nu iese întotdeauna :( Dacă adoarme e ok.. şi astfel putem mânca şi noi liniştit, dacă nu.. mâncăm pe fugă. Uneori doarme şi o oră jumate şi atunci nu-l trezesc pentru băiţă.. de asta ziceam că nu respectăm ritualul aşa cum ar trebui. Mai întârziem cu băiţa.. Am făcut şi la 19.45, dar şi la 20.45. Sper să ne reglăm cumva. Urmează papa după băiţă.. şi uneori adoarme, alteori are chef de joacă. Când adoarme, se trezeşte după 30-40 de minute.. şi atunci vrea să ne jucăm. Şi aşa ne prinde 11-12 noaptea câteodată.
În săptămâna care se încheie am avut o premieră.. I-am dat biberon pentru prima dată. La început n-a prea ştiut el care-i faza cu chestia aia, dar s-a prins.. şi l-a acceptat. Am pus ceai de fenicul şi i-a plăcut. Până acum ceaiul era doar cu linguriţa, când era nevoie. Biberonul a fost aşa de test, pentru că îi dau în continuare cu linguriţa, deja îmi prinde el mâna şi mă ajută să-i bag linguriţa în gură :) E clar că de multe ori conţinutul ajunge pe baveţică, dar.. mă ajută. Mă gândesc că mai puteam aştepta puţin şi îl treceam direct pe cană. Asta e.. trebuia să încercam şi noi biberonul. Şi vrem să-l folosim când suntem plecaţi de acasă, dacă îl doare burtica.
Alte ştiri?
Am ajuns la 64 kg, nu ştiu cum.. pentru că mănânc seara destul de mult, mai ciugulesc ceva înainte de culcare.. şi toată ziua mănânc. Probabil contează ce mănânc. Cât am stat cu părinţii, mâncam destul de multă pâine. Şi nu mă puteam abţine, pentru că era pâine caldă, atunci scoasă din cuptor.. şi la cât de bine mirosea.. şi asta contribuia şi la menţinerea kilogramelor mele. Acum mănânc cam 3-4 felii pe zi de pâine integrală sau ce avem. Plus mişcare în fiecare zi. Aproape 2 ore de plimbat înseamnă ceva mişcare :)
Am mai scris de bebe când a împlinit 5 luni că este peste ce scriu unii domni sau unele doamne. Cred că ar trebui să precizeze şi ei undeva, într-o notă de subsol, că e foarte ok, că bebeluşii hrăniţi exclusiv cu lapte matern pot depăşi valorile lor. Sunt mândră că am reuşit să-l alăptez până acum şi sper să reuşesc cât mai mult şi de-acum înainte. Am mai zis şi mă voi repeta de fiecare dată când îmi aduc aminte..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu