vineri, 25 februarie 2011

Papa bebe

Am "rupt" internetul ăsta căutând reţete pentru papa de bebe. Toate reţetele sunt la fel şi cred că tuturor ne este teamă să încercăm ceva nou.. e mai sigur să faci ceva ce-a făcut şi altcineva înaintea ta.
Când începi cu diversificarea e uşor (deşi pare greu) pentru că-i dai azi o legumă fiartă şi pasată, mâine la fel.. de poimâine îi mai adaugi o legumă şi tot aşa.. până ajungi să te saturi tu de amestecat şi pasat legume.. dar bebe ce să mai zică? Şi dacă într-o zi nu mai mănâncă la fel cum mânca acum câteva zile acel fel de mâncare.. e semn clar că s-a săturat (dacă nu este cumva vreo problemă de sănătate sau ies dinţii). Toţi bebeluşii sunt curioşi şi de asta trebuie să le satisfacem această poftă de cunoaştere.. şi în domeniul culinar.
Deja am uitat ce emoţii aveam când am început marea diversificare. Deşi doctoriţa mi-a zis pe la 5 luni să-i dau suc de fructe, nu am ascultat-o şi abia la 6 luni şi o săptămână i-am dat prima linguriţă de suc de mere. Atunci a fost momentul.. îi apăruse primul dinte, stătea bine în fund şi în scaunul lui, era curios de ce mâncam noi.
Apoi a urmat supa (zeama chioară) de legume: morcovi + pătrunjel + păstârnac + ţelină. Şi apoi am pasat morcovul, apoi am adăugat şi zucchini (dovlecel nu am găsit că nu era sezonul lui), cartof şi recent o felie de ardei şi câteva de ceapă. Încă nu am pasat ceapa şi ardeiul în mâncare.
Am aşteptat şi eu câteva zile să se obişnuiască bebe cu noul aliment introdus.. nu ne-am grăbit nicăieri, dar de-acum trebuie să facem artificii mai multe în meniu.
De ceva timp mănâncă la masa de prânz doar dacă îi adaug şi 2-3 linguriţe de iaurt în piureul de legume. Mă gândesc că a descoperit gustul acrişor şi îi place. Şi eu mă bucur că mănâncă. Am sperat să nu fie nevoie de astfel de compromisuri..
La masa de dimineaţă papă suc de mere + suc de morcov, suc de portocale, o pară cu jumătate de banană, măr cu pară. Nu i-am dat biscuite cu măr, deşi toată lumea îmi zice să-i dau. Din ce am citit biscuitele nu are niciun aport de substanţe folositoare pentru bebe.
La prânz piure de legume.. la fiert pun de obicei morcov, pătrunjel, ţelină, păstârnac (dacă găsesc), cartof, zucchini. Pentru o masă pasez zucchini, iar pentru altă masă cartoful.. şi aşa are bebe papa pentru 2 zile şi fierb separat oul sau carnea sau fac brânza. La început făceam doar pentru ziua respectivă, dar acum mănâncă mai mult şi fierb cantităţi mai mari şi e mai practic. Pe listă mai e cartoful dulce, dar nu găsesc tot timpul. Am servit azi broccoli şi a mâncat.. nu tot, dar a mâncat fără strâmbături prea mari. Am mai încercat şi avocado acum ceva timp, dar nu prea l-a apreciat. Poate nu era copt bine sau era prea copt.. voi mai încerca. Am mai adăugat unt nesărat în mâncarea lui, ca să-i schimb puţin gustul sau câteva picături de ulei de măsline.
Am aplicat şi eu ce scrie prin cărţi şi forumuri.. i-am dat carne de pui sau curcan, carne de vită (doar o dată i-am dat şi cred că l-a durut burta.. mai aştept până încercăm iar), gălbenuş de ou bine fiert, brânză de vacă.. în fiecare zi cam o lingură, pasate în piureul de legume. La masa la care i-am dat carne de pui nu i-am dat şi gălbenuş sau brânză. Ficat de pui încă nu i-am dat.. caut o sursă de ficat de găină de casă.
Seara cel mai des i-am dat cereale.. am luat ceva cereale de ovăz care se fac cu apă. Am mai probat şi cereale speciale pentru copii de la Humana, Hipp, Nestlé, Milupa şi ceva de la DM/ Rossmann.. Alea de la Hipp nu mi-au plăcut cum arată şi nici bebe n-a mâncat prea cu poftă. Toate erau cereale fără lapte, care se prepară cu apă fiartă şi răcită puţin. Am mai adăugat uneori şi măr fiert, măr copt sau gutuie fiartă în cereale. Astăzi i-am dat mămăligă cu brânză şi iaurt. A păpat tot.
I-am dat şi apă, dar nu prea bea. Acum testez mai multe feluri de apă, toate cu conţinut mic de sodiu.
Urmează reţetele.
Aşa arată un bebe care probează mâncarea cu mâinile lui. Ajunge peste tot, dar nu în gură :)

Un comentariu: