marți, 21 septembrie 2010

Despre vaccin

A venit şi ziua asta.. când scriu şi eu despre vaccin. De vreo lună tot citesc despre vaccin, citesc păreri pro şi contra şi.. eu sunt la mijloc. Le înţeleg şi pe mămicile care nu vor să facă vaccinul şi pe cele care îl fac.. E greu să iei decizii când nu ştii toate datele.
Bineînţeles că în Occident situaţia e altfel, nu te obligă nimeni să le faci, nu eşti marginalizat dacă nu le faci sau refuzat la grădiniţă, cum se întâmplă în România.
Primul vaccin a fost făcut în maternitate în ziua naşterii, cel împotriva hepatitei B, iar cel pentru tuberculoză l-am făcut la o lună de la naştere, pentru că statul a cumpărat mai târziu dozele necesare. Bebe a fost liniştit, cum ziceam a plâns mai mult din cauza controlului la care a fost supus de asistentă şi că era dezbrăcat :) Reacţii după vaccin nu prea au fost atunci.. au început să apară după vreo lună, s-a înroşit locul, s-a făcut o bubiţă cât un bob de mazăre şi s-a "copt". Am curăţat locul cu apa oxigenată şi acuşa e gata. Mi-a zis medicul de familie că la toţi copii care au primit acest vaccin mai târziu decât ceilalţi copii (care-l primesc în 7 zile de la naştere), s-a întâmplat la fel.
La 2 luni trebuia să facem vaccinul DTP (antidifterie, antitetanos, antipertusis), antihepatita B si VPOT (vaccin oral împotriva poliomelitei). Zic trebuia, pentru că nu l-am făcut atunci, pentru că nu era nicio doză disponibilă pentru cabinetele medicilor de familie. Şi l-am făcut azi. Bebe vesel ca de obicei, a mârâit puţin la cel antihepatită B, care am înţeles că e mai dureros. Poate n-a fost aşa plângăcios pentru că era ora lui de somn şi era în transă. La 10 minute după ce am ieşit din cabinet, a adormit.. şi nici un claxonat prelung nu l-a tulburat.
I-am dat şi eu Nurofen pentru copii, doză minimă, ca să prevenim febra. Sunt copii care fac febră destul de mare, alţii mai deloc :) Să vedem în ce categorie ne vom situa şi noi.
Revenim cu informaţii la următorul vaccin, adică peste vreo lună.
Până atunci punem la păstrare informaţiile găsite: reguli de urmat, sfaturi de toate felurile.

Resurse pro şi contra vaccin:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu