joi, 16 iunie 2011

Buba trece...

A trecut şi prima aniversare şi-a venit şi prima boală.. Bebe e mai bine, n-a mai făcut febră şi deja sunt mai liniştită.. Oricine a mai trecut prin aşa ceva ştie că te dă peste cap.. şi cine a avut de-a face cu febră mare.. pe la 40-41 grade o să-mi zică.. asta de 39 e nimica toată. Aşa o fi şi sincer nu vreau să aflu cum e febra asta mare. Mi-a ajuns asta :)
Nivelul energiei lui Mark e pe la jumate aşa.. are câteva puseuri când merge în viteză către jucării sau să mai tragă ceva de pe masă. Chiar ne zicea o prietenă că aşa îţi dai seama cât de repede creşte copilu.. dacă acum vreo 2 luni se ridica lângă masă şi abia îi vedeam creştetul, acum îi vedem şi ochii şi mai ales mâinile care se întind mereu să ia ceva de pe masă. S-a înălţat bebe.. e peste medie, dar asta ştiam de mult.. că rar i s-au potrivit hăinuţele de vârsta lui.
În perioada asta mi-e greu să-i dau medicamentul.. deşi siropul are gust bun, Mark ţine gura închisă şi cu mare chin reuşesc să-i strecor picături printre dinţi. Bine că încă n-are toţi dinţii şi mai pot picura siropul :) Medicul a insistat pe lichide.. şi măcar astea le acceptă.. bea apă multă şi am alternat ceaiul de fenicul şi museţel cu ceai de mentă.. Cu mâncarea e mai bine, deja mănâncă tot ce am pregătit.. Dacă în ultima lună mâncărurile erau mărunţite cu furculiţa, zilele astea le-am mărunţit în blender, să fie cât mai fine, ca să poată înghiţi. Astăzi am făcut ceva ce-i place destul de mult (adică deschide gura când vede linguriţa şi nu se strâmbă) paste cu sos de roşii - o să pun reţeta la pagina de reţete.
Bineînţeles că iaurtul e prezent la fiecare masă de prânz şi seară. Dar e bine.. iaurtul e bun şi aşa mai adună calciu pentru oase. Aş fi vrut să-i dau peşte, dar mai aştept ca să treacă buba.. să fie sănătos. Medicul ne-a dat undă verde la lapte de vacă - adică pot să-i prepar orez cu lapte sau gris cu lapte - sunt 2 deserturi pe care noi le facem pentru noi şi i-aş fi dat şi lui să guste.. Dar tre să fim atenţi.. şi să păstrăm regula diversificării de 4 zile.. şi dacă tot e bine, putem să continuăm. Am găsit şi reţete de prăjituri / biscuiţi pentru copii şi cum majoritatea aveau ouă.. le-am evitat până acum, dar cred că o să încep să-i fac. Până acum nu i-am dat biscuiţi cumpăraţi.. am avut o tentativă cu unii, dar s-au sfârşit pe jos, pe haine.. nu în gură :)
Săptămâna trecută când am fost la bunici a mâncat pufuleţi.. şi i-au plăcut că băga cu ambele mâini în gură.. Dar pentru că altceva nu prea mânca, l-am lăsat să-şi facă damblaua. Pe ambalaj era trecut doar mălai şi sare (erau cam nesăraţi după părerea mea) şi de asta a avut voie. Avem de luptat cu nişte mentalităţi mai vechi când vine vorba de mâncare, dar până la urmă lumea înţelege că-i vrem binele şi de aia îl ferim de sare, condimentele dătătoare de gust bun şi că deocamdată mănâncă ce-i pregătim noi şi nu din farfuria noastră. Ştim că nu avem cum să-l ferim de multe chestii, dar ,măcar încercăm. Am avut discuţia asta şi cu doctora lui bebe.. şi era supărată puţin (mai tare) că vin la ea multe mămici (deci, nu numai în România se întâmplă asta) şi se laudă cu copilul lor care mănâncă orice. Şi se simte neputincioasă că nu are cum să le facă să înţeleagă ce rău le fac celor mici. Şi-am ajuns cu povestea la verişorul lui Mark, care are aproape 7 luni şi are vreo 11-12kg.. şi bineînţeles că mănâncă orice îi dau ai lui şi ei se şi laudă cu asta. Mama lui deja nu-l mai poate ţine în braţe şi nu vreau să-mi imaginez ce urmează de-acum înainte.. Şi faza nasoală e că nu ai cu cine discuta pe tema asta.. şi ei chiar nu-şi dau seama că-i fac rău. Copii hrăniţi cu de toate vor merge mai greu, ar putea avea probleme cu stomacul şi rinichii... şi cine ştie câte altele. Acuma că guvernul se bagă şi pe partea asta cu alăptatul.. e bine, dar cred că e doar vorbărie şi poate vor urma nişte acţiuni ocazionale.. Dar mulţi copii tot vor fi hrăniţi aiurea de părinţi inconştienţi.
În Ungaria sistemul cu asistentele de ocrotire funcţionează şi vin să te viziteze ocazional acasă să vadă în ce condiţii stă copilul, dacă are pătuţul lui, ce mănâncă etc. Poate nu era rău să se pună la cale şi un astfel de sistem şi în România.. că e nevoie de ajutor pentru fiecare proaspătă mămică. Aşa cum citisem pe un blog (nu mai reţin care) nu toată lumea are ajutor de la mamă, soacră, soră, cumnată, prietene sau bunici care au trecut printr-o naştere (cel puţin) şi alăptare. Plus că lucrurile s-au mai schimbat de acum 25-30 de ani, de când ne-au născut mamele noastre. Chiar acum cu febra lui Mark, bunica era aproape să cheme salvarea. Noi ştim că trebuie scăzută febra (sirop, supozitor, împachetări, baie etc.) şi-apoi vezi ce e de făcut.
Dar e un vis frumos şi-ar fi un vis minunat dacă s-ar împlini. Acesta e un alt motiv pentru care mă bucur că nu mai stăm în Ro.

6 comentarii:

  1. Ma bucur ca sunteti pe drumul cel bun cu "buba"!
    Unde este pagina de retete?

    RăspundețiȘtergere
  2. pagina de retete e sus.. sub ticker.. http://joeyonboard.blogspot.com/p/retete.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Iubitaa. ce me bucur ca se vad deja rezultatele de insanatosire.
    Foarte bine te-ai gandit sa-i faci tu biscuiti. sunt destule retete pe net. trebuie doar s-o alegi pe cea mai buna.
    Va tzuc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Voi de la ce varsta ati inceput diversificarea? :)
    ca pe mine azi m-a lovit ca asa zboara timpul si eu inca nu am inceput sa ma documentez ca lumea pe subiect. Momentam am doua planuri marete:
    1. Fara borcanase Nestle. Asta dupa ce am citit absolut intamplator ca un sortiment e cu carnita de pui. Si o spuneau cu mandrie. Cum sa dau la bebe carnita in halul ala de procesata incat sta cu lunile intr-un borcan la caldura?!
    2. Sa incep sa cumpar din piata legume de la tarani sa le congelez ca pe noi ne cam prinde diversificarea in toamna-iarna si sa am chestii cat mai naturale.

    PS love pagina ta cu retete <3 :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Am inceput la 6 luni si o saptamana.. si era decembrie :) Si a fost putin greu ca nu era oferta foarte variata, dar nici bebe nu manca foarte variat.. Pentru voi o sa fie sezonu de mere si dovleac.. Daca ti-e usor poti sa pui portii pentru supe sau piureuri de legume.. mai mult pentru ca nu vei avea asa mult timp atunci :)
    Despre borcanase.. o vreme am zis ca eu n-o sa-i dau asa ceva, dar.. s-a intamplat sa-i dau. Atata vreme cat nu abuzez de ele (i-am dat cand am calatorit departe de casa si nu am avut posibilitatea sa prepar ceva) ma simt linistita. I-am dat legume si fructe de la Hipp si Baby Love (de la DM), niciodata ceva cu carne. In Germania mamicile sunt chiar incurajate sa dea mancare de la borcane pentru ca sunt facute in conditii foarte bune, totul e steril si componentele din surse bio sigure. Fiecare face cum poate, cum simte.. si oricat am incerca sa-i ferim de "rele" n-o sa reusim mereu.
    O sa incerc sa scriu acolo toate retetele ce i le-am preparat lui Mark, sa fie de ajutor pentru alte mamici :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumim ca va ganditi la noi, oriunde ati fi :)
    Sanatate si pentru voi si pentru pitici!

    RăspundețiȘtergere